جشنواره فیلم فجر در ایستگاه پایانی

«تنگه ابوقریب» پیشتاز دریافت سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر

«تنگه ابوقریب» پیشتاز دریافت سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر
آیین اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز دوشنبه 22 بهمن در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد و فیلم «تنگه ابوقریب» با دریافت شش سیمرغ بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، مراسم اختتامیه سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و سید عباس صالحی وزیر ارشاد در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

این مراسم با نیم ساعت تاخیر و با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد.

اجرای این مراسم بر عهده رضا رشیدپور بود.

دبیر جشنواره ابراهیم داروغه زاده در سخنانی با اشاره به اینکه صحبت‌هایش ارتباط با جشنواره ندارد، گفت: «شهریور سال ۵۹ را خیلی‌ها به یاد دارند که دشمن به کشور ما حمله کرد و بخش زیادی از کشور در اختیار دشمن قرار گرفت و هشت سال طول کشید تا آن‌ها را به سختی از مرزهای خود بیرون کنیم. همین چند سال قبل دشمنان سعی کردند جنگی دیگر در کشور راه بیندازند و دولتی به اسم داعش راه انداختند.»

او افزود: «اما این بار عزیزان کشور تجربه داشتند و نگذاشتند که دشمن وارد خاک ما شود و من می‌خواهم به احترام آن‌ها و خانواده‌هایشان یک دقیقه بایستیم و آن‌ها را تشویق کنیم.»

بعد از صحبت‌های داروغه‌زاده، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایگاه حاضر شد تا پیام ریاست جمهوری را قرائت کند.

حسن روحانی: سینما امکان نقد و گفت‌وگو را فراهم می‌کند

متن این پیام به شرح زیر است: «امروز، اهل نظر دیگر فرهنگ را فقط زیربنا یا صرفاً روبنای توسعه جوامع نمی‌­دانند. امروز، «فرهنگ» هم زیربنا و هم روبنا است. ما در جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ را به عنوانِ مهمترین مقصد و غایتِ برنامه‌­های توسعه می‌­شناسیم.

ظهور همزمان سه پدیده: اینترنت، تلفن‌های همراه هوشمند، شبکه­‌های اجتماعی که جمع آنها سودای غلبه بر نظام رسانه‌­ای و قلب و روح و فکر تمامی ساکنان کره خاکی را دارند، دست‌­اندرکاران سینمای ما را بر آن می‌­دارد تا به مثابه محتوای فکری و هنری، این ابزار و امکانات را به کمال به خدمت بگیرند و سینمای مقتدرِ ما در این عرصه، ابتکار عمل را در دست خود داشته باشد! عرصه­‌ای که جامعه در آن آگاهی خودش را جست‌وجو می‌­کند.

سینما امکان نقد و گفت­‌و­گو درباره مسائل و موضوعات مهّم را برای گروه‌­های متنوع جامعه فراهم می‌­کند و این آغاز هر نوع بهبودی در زندگی و حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ماست.

مردم در عمقِ داستان­‌های سینمایی به دنبال زندگی، هویت، رؤیاها، رنج‌­ها، شادی‌­ها و امیدهای خود می­‌گردند. شاید این وجهِ سینما، از علل مهّم جذّابیّت‌­های مردمی­‌اش باشد. سینما می­‌تواند چنین بستری را برای جستجوی جمعی – با هدفِ کمک به یافتنِ پاسخ‌­های مردمِ ما فراهم کند. سینمایِ ما هرگاه که به ایفای چنین نقش و مسئولیتی نزدیک شده، توانسته است به جای تقلید، بر نوآوری­‌های خودش تکیه زَنَد و آوازه­اش را در جهان منتشر کند.

سینما یکی از کارآمدترین ابزار فرهنگی و هنری است که بشر امروز برای معرفی و انتقال پیام‌­ها و مواریث و دستاوردهای تمدنیِ خود کشف کرده است. امّا تمدنی می­‌تواند امید به ماندگاری، باروری و بازتولید ارزش­‌هایش داشته باشد که فرآیند انتقالِ توأم با ارتقاء خود را مدیریت کند، آن را حیاتی بداند، نسبت به نقاط قوت و ضعف خود از منظری استراتژیک، احاطه یابد و آنی از تزریق «امید» به جامعه غافل نشود.

سینمای ما باید حوزه فرهنگی و تمدّنیِ خود را مجدداً بشناسد و در عین اینکه همواره «فرهنگ دینی و ملی » و «مسائل ایران» مهمترین محور و موضوعش است، به دنبال کسب سهمی هر چه فزون­‌تر از میدان فرهنگ و هنر دیگر سرزمین‌­ها و نیز اقتصادِ جهانیِ صنعت تصویر باشد! برای نیلِ به این منظور، باید امکانات، قابلیت‌­ها و ظرفیت­های ملّی و بین‌­المللی خود را هر روز ارتقاء بخشیم. در این زمینه، توسعه نیروی انسانی، توسعه سازمانی، توسعه منابع سرمایه، توسعه فناوری، فراهم‌سازی زیرساخت‌­های حقوقی و تجهیزاتی، فعّال­ شدن در صحنه دیپلماسی فرهنگی جهان، بِرندسازی، بازارسازی و توسعه خلاق بازار و سرانجام طراحی و تدوین استراتژی‌­های عرضه محصولات از مهم­ترین برنامه‌­های سینمای ایران ما خواهد بود. سینمایی که دیگر با مجموعه­ای از سالنهای­ نمایش تعریف نمیشود، بلکه وب‌سایت‌­ها، شبکه‌­های اجتماعی و بسیاری از تصویرافزارها که امکان پخش تصویر متحرک را دارا هستند، به نوعی در حیطه صنعت تصویر و سینما واقع می‌شوند.

سینمای ما باید با جذب انبوه جوانان با استعداد، خوش­ قریحه و اندیشمند از گستره ایران ­زمین، ریشه در خاک و سَر بر آسمان سایَد.

اشتغال­‌زایی عظیم سینما، توانمندی آن در ایجاد نشاط و امید در جامعه و آموزنده بودن از ویژگی­‌های این سینما است. سینمای ما با بیان علمی و هنری مشکلات جامعه و نقد سیاست‌­ها، رویکردها و عملکرد دولت و مؤسسات تأثیرگذار جامعه، می‌­تواند عامل پیشرفت، توسعه و رفع موانع پیش­روی جامعه باشد.

امام(ره) فرمودند: در جمهوری اسلامی همه باید با انتقادها و طرح اِشکال­‌ها، راه را برای سعادت جامعه باز کنند (صحیفه نور، جلد ۱۴، صفحه ۲۴).

سینما با بیان و طرح مسائل و نظریات جدید می­‌تواند جامعه را برای مواجهه با آنها آماده سازد. با رفتن به فضاهای طبیعی و تاریخی سرزمین‌مان و نیز بازتاب و معرفی هزاران رسم و واقعه آیینی، دینی و ملّی به کمک پیشرفت صنعت گردشگری بشتابد و با نگاه دانش­بنیان باعث پیشرفت فناوری و توسعه استارت­ آپ­ها شود.

این سینما قادر است آرامش روانی به جامعه ببخشد، به حفظ ثبات اجتماعی و التیام گُسست­ها مرهم باشد، با­نشاط و نشاط­ آفرین باشد، قانون و اخلاق را که مؤلّفه­‌های تنظیم­ کننده روابط اجتماعی هستند، تحکیم بخشد، احساس امنیّت، استقلال و اقتدار ملی را تقویت کند، اما خود نیز باید از امنیّت و آرامش خاطر درونی برخوردار باشد و جهان را عرصه پرواز خود بداند. من سینما را بخش مهمّی از راهحلهای مسائل و مشکلات امروز و فردای ایران و جوانان عزیزمان می‌دانم و نه مشکل!»

محمد مهدی حیدریان: جامعه ما سینمایی به روز را طلب می‌کند

همچنین محمدمهدی حیدریان معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی هم روی سن آمد و سخنرانی کرد.

متن سخنان رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است:

«تبریک و سلام بر مردمی که امروز در جشن آغاز چهلمین فجر انقلاب اسلامی پرچم این نعمت چهل ساله را در نسیم نجواگر سرود جاودانه این مرز پر گهر و این سرای امید در گستره‌ ایران زمین به اهتزار در آورند و با درود بی‌کران به روح معمار خردمند انقلاب اسلامی و تبریک به مقام معظم رهبری در آستانه چهل سالگی این انقلاب شکوهمند.

سلام و خیر مقدم به هنرمندان و سینماگران ارجمند، به مسئولین و خدمتگزاران مردم، به معاون اول رئیس جمهور، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نمایندگان و اعضای مجلس شورای اسلامی، و نیز شورای شهر، به همه اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی و خبرنگاران گرامی که با همراهی ایشان، فراگیری و شکوه این دوره، بیش از پیش محقق و متجلی شد.

سلام و سپاس نثار همکاران تلاش‌گرم در سازمان امور سینمایی کشور و دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر.

سلام بر همه شما که آمده‌اید تا با هم ورق زرین دیگری را بر کارنامه سینمای پر افتخار سرزمین‌مان بیافزاییم.

به رغم رشد سیصد درصدی اقبال شما به دیدن فیلم‌ها، هنوز تا کسب سهمی  درخور از اوقات شما راهی دراز در پیش داریم. اما مردم ما در همه جای ایران باید به سینما بروند و این بر عهده ما و همراهی و پشتیبانی سایر مسئولین در دولت و مجلس است که هر چه زودتر امکان تحقق عدالت فرهنگی را در این عرصه فراهم سازند.

طبق آمار سی کشور در جهان صاحب صنعت تولید فیلم هستند و کشور ما در این میان جایگاهی مطلوب دارد. اما ما باید سهم خود را از جغرافیای فرهنگی و طبعاً از اقتصاد ده‌ها میلیارد دلاری صنعت تصویر بیش از پیش مطالبه کنیم. باید برای تحقق آینده مطلوب به کمک سینما در عرصه‌های مختلف، خلق فرصت کنیم. این خلق فرصت‌ها، ایجاد جریانات اجتماعی می‌کند که به طور طبیعی آسیب پذیری و غافلگیری ما را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی امنیتی به حداقل می‌رساند.

لازمه این کار پایداری تصمیم‌های کلان و ثبات در سیاست‌هاست که به یاری خدا و مشارکت صاحبان هنر و اندیشه برنامه جامع سینما تهیه شده و من بعد چارچوب تصمیمات اجرایی را تعیین و تنظیم می‌کند.

آثار عرضه شده در سی‌و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، حکایت از آن دارد که این سینما حرکت خود را به سوی حرفه‌ایتر شدن، به خوبی استمرار بخشیده است و این پیام را به مخاطبین خود می دهد که سینمای ما زنده است، چون جامعه ما زنده است و سینمایی به‌روز را طلب می‌کند.

حضور فیلم‌های خوش ساخت با مضامین اجتماعی ، کمدی، دفاع مقدس و مقاومت، در قالب‌های داستانی، انیمیشن و مستند- مجموعه متنوعی را به جامعه عرضه داشت که امید به آینده درخشان این سینما را بیش از پیش نمایان می‌سازد. فیلم‌های اجتماعی این دوره، ضمن نگاه نقادانه به مسائل و معضلات جاری، هم از سیاه‌نمایی های مرسوم فاصله گرفته‌اند و هم با بیان سینمایی حرفه‌ای‌تر و هنرمندانه‌تر امیدآفرینی کرده‌اند.

کسی از دیدن فیلم‌های کمدی خجالت‌زده نمی‌شود. فیلم‌های کمدی این دوره را خوش ساخت و محترمانه-در عین پرداختن به موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می‌یابیم. فیلم‌های«دفاع مقدس» نگاه و تاریخچه بدیعی را به مردم- خاصه جوانانی که آن روزها و آن واقعه خطیر را ندیده‌اند- با هنرمندانه‌ترین بیان و فنی‌ترین وجوه، عرضه کرده‌اند. در موضوع دشوار «انیمیشن» نیز توانسته‌ایم تا بخش عظیمی از عقب ماندگی تاسف‌بار  خود از جهان انیمیشن را جبران و راه ده-پانزده ساله‌ای را جهش‌وار با موفقیت طی کنیم و به مرزهای استاندارد جهانی بسیار نزدیک شویم. در موضوع فیلم‌های سینمایی موصوف به «مقاومت» نیز مضمون تازه‌ای را تجربه می‌کنیم که باید شاهد آثار آن، هم در افق پیش روی سینمای کشورمان و هم در سطح سینمای جهان باشیم.

اما جوانان و فیلم‌ اولی‌های این دوره، هم حرفه‌ای وارد صحنه شده‌اند و توقع جامعه سینمایی و مخاطبین را از خود، ارتقاء بخشیده‌اند. سینمای آینده ایران سنیمایی است متکی به نیروی جوان و ذهن خلاق آنان. به یاری پروردگار، برآنیم تا از سال آینده جشنواره مستقل فیلم‌های اول را نیز برپا کنیم.
از منظر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، نکته بسیار مهم در این باره این است که رشد سینمای ما در تمامی ابعاد آن صورت گرفته است و منحصر به یک بخش از این صنعت و هنر بزرگ نبوده. این‌ها پیش درآمد است، امیدوار کننده است، اما کافی نیست.

این سینمایی قدرتمند بیش از پیش با احساس مسئولیت اجتماعی وارد عرصه‌ها و شئون اجرایی کشور خواهند شد. تلاش خواهد کرد تا با پرهیز از تنش‌ها، مانع فرسایش فرهنگی و اجتماعی جامعه شود و در صدد خواهد بود تا از طریق بازخوانی مجدد نقش نهادهای اصلی تولید کننده ارزش در جامعه، مرجعیت «فرهنگی» را احیاء کند و ظرفیت‌های خود را برای گفت‌وگوی درون تمدنی و نیز با جامعه جهانی ارتقاء بخشد.

طبعاً چنین سینمایی با نگاه به آینده و نقد عالمانه-منصفانه و در چارچوب منافع مل می‌رود تا «کابوسهای» آفریده شده برای جوانان را به «امید» و «امیدواری» تبدیل کند. کابوس زدگی، دشمن خلاقیت، نشاط، کار و تلاش، ایده و ابتکار و هر گونه انگیزه بهبود است. درست برعکس «امید» و «امیدواری».

اگر ما «امید» در جامعه نیافرینیم، مرتباً آن را بازتولید نکنیم و براساس آن، آینده خود را  ترسیم و معنا ننماییم، یقیین بدانید روز بیگانگان برای جامعه ما، آینده مطلوب‌شان را تعریف، القاء و ترسیم خواهند کرد.

تمامی دست‌اندکاران صنعت تصویر کشور آماده‌اند و پرتوان به پیش خواهند رفت و از سرزنش‌های خارهای مغیلان، غم به قلبشان راه نمی‌دهند و این فرموده رهبری معظم انقلاب را ره توشه خود ساخته‌اند که: «سینما کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی دست شما سینماگران است.

و السلام.»

برندگان سیمرغ بلورین سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر

بهترین فیلم کوتاه:

«حیوان» بهمن و بهرام ارک

بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه:

«مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی

بهترین فیلم اول:

«خجالت نکش» رضا مقصودی

بهترین طراحی لباس:

  • «بمب» سارا خالدی زاده
  • «خجالت نکش» رعنا امینی
  • «سوتفاهم» سارا سمیعی
  • «شعله ور» سوسن نوروزی
  • «مغزهای کوچک زنگ زده» مارال جیرانی.

برنده: «بمب» سارا خالدی زاده

بهترین طراحی صحنه: 

  • «بمب» محسن شاه ابراهیمی
  • «تنگه ابوقریب» محمدرضا شجاعی
  • «دارکوب» آیدین ظریف
  • «سرو زیر آب» عباس بلوندی
  • «سوتفاهم» کیوان مقدم

برنده: «سرو زیر آب» عباس بلوندی

بهترین چهره پردازی:

  • سعید ملکان «تنگه ابوقریب»
  • عباس عباسی «چهارراه استانبول»
  • فاطمه کمالی و زهرا کمالی «دارکوب»
  • مهرداد میرکیانی «شعله ور»
  • بابک اسکندری «کامیون».

برنده: سعید ملکان «تنگه ابوقریب»

بهترین تدوین:

  • مهرداد خوشبخت «به وقت شام»
  • فرامرز هوتهم «دارکوب»
  • بهرام دهقانی و محمد نجاریان «عرق سرد»
  • مصطفی خرقه پوش «کامیون»
  • مهدی سعدی «مغزهای کوچک زنگ زده».

برنده:  بهرام دهقانی و محمد نجاریان «عرق سرد»

بهترین صدابرداری:

  • ایرج شهزادی «بمب»
  • طاهر پیشوایی «به وقت شام»
  • رشید دانشمند «تنگه ابوقریب»
  • مهران ملکوتی «سوتفاهم»
  • مهران ملکوتی «مغزهای کوچک زنگ زده».

برنده: رشید دانشمند «تنگه ابوقریب»

بهترین صداگذاری:

  • بهمن بنی اردلان «امپراتور جهنم»
  • علیرضا علویان «به وقت شام»
  • امیرحسین قاسمی «تنگه ابوقریب»
  • امین شریفی و بابک شکیبا «شعله ور»
  • علیرضا علویان «مغزهای کوچک زنگ زده».

برنده: علیرضا علویان «مغزهای کوچک زنگ زده» و «به وقت شام»

بهترین فیلمبرداری:

  • محمود کلاری «بمب»
  • حمید خضوعی ابیانه «تنگه ابوقریب»
  • علیرضا زرین دست «سرو زیر آب»
  • فرشاد محمدی «عرق سرد»
  • پیمان شادمانفر «مغزهای کوچک زنگ زده».

برنده: علیرضا زرین دست «سرو زیر آب»

بهترین جلوه‌های ویژه بصری:

  • محمد لطفعلی «بمب»
  • سید هادی اسلامی «به وقت شام»
  • حسن ایزدی، محمد برادران، جواد مطوری و محسن خیرآبادی «تنگه ابوقریب»
  • فرید ناصرفصیحی «چهارراه استانبول»
  • محمد خاکزاد «سرو  زیر آب»
  • سینا قویدل «ماهورا» و «لاتاری».

برنده: فرید ناصرفصیحی «چهارراه استانبول»

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی:

  • حمید رسولیان «ماهورا»
  • عباس شوقی «بمب»
  • محسن روزبهانی «به وقت شام»
  • «تنگه ابوقریب» و «سرو زیر آب».

برنده: محسن روزبهانی «تنگه ابوقریب»

بهترین موسیقی متن: 

  • کارن همایونفر «به وقت شام»
  • النی کاریندو «بمب»
  • حامد ثابت «تنگه ابوقریب»
  • بهزاد عبدی «دارکوب»
  • سهراب پورناظری «شعله ور»
  • کارن همایونفر «عرق سرد».

برنده: کارن همایونفر «به وقت شام»

بهترین نقش مکمل زن:

  • سحر دولتشاهی «عرق سرد»
  • سحر دولتشاهی «چهارراه استانبول»
  • لیلی رشیدی «عرق سرد»
  • نگار عابدی «دارکوب»
  • هدا زین العابدین «عرق سرد».

برنده: سحر دولتشاهی «عرق سرد» و «چهارراه استانبول»

بهترین نقش مکمل مرد:

  • سیامک انصاری «بمب»
  • فرهاد اصلانی «مغزهای کوچک زنگ زده»
  • پژمان جمشیدی «سوتفاهم»
  • جشمید هاشم پور «دارکوب»
  • مسعود کرامتی «چهارراه استانبول»
  • نوید پورفرج «مغزهای کوچک زنگ زده»

برنده: جشمید هاشم پور «دارکوب»

بهترین نقش اول زن:

  • سارا بهرامی «دارکوب»
  • باران کوثری «عرق سرد»
  • شبنم مقدمی «خجالت نکش»
  • ماهور الوند «چهارراه استانبول»
  • مهناز افشار «دارکوب»
  • هانیه توسلی «سوتفاهم»

برنده: سارا بهرامی «دارکوب»

بهترین نقش اول مرد:

  • امیر جدیدی «تنگه ابوقریب» و «عرق سرد»
  • امین حیایی «شعله ور»
  • رضا عطاران «مصادره»
  • سعید آقاخانی «کامیون»
  • نوید محمدزاده «مغزهای کوچک زنگ زده».

برنده: دیپلم افتخار امین حیایی «شعله ور»، سیمرغ بلورین امیر جدیدی «تنگه ابوقریب» و «عرق سرد»

بهترین فیلمنامه:

  • «بمب» پیمان معادی
  • «سرو زیر آب» محمدعلی باشه آهنگر و حامد باشه آهنگر
  • «شعله ور» هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله
  • «کامیون» کامبوزیا پرتوی
  • «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی.

برنده: کامبوزیا پرتوی «کامیون» و «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی

بهترین کارگرانی:

  • «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا
  • «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی
  • «دارکوب» بهروز شعیبی
  • «سرو زیر آب» محمد علی باشه آهنگر
  • «کامیون» کامبوزیا پرتوی
  • «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی.

برنده: «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا و «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی

بهترین فیلم:

  • «بمب» پیمان معادی و احسان رسول اف
  • «به وقت شام» محمد خزاعی
  • «تنگه ابوقریب» سعید ملکان
  • «دارکوب» محمود رضوی
  • «سرو زیر آب» سید حامد حسینی
  • «کامیون» کامبوزیا پرتوی
  • سعید سعدی «مغزهای کوچک زنگ زده»

برنده: «تنگه ابوقریب» سعید ملکان

جایزه ویژه هیات داوران:

«بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی

سیمرغ بلورین بهترین فیلم با نگاه ملی:

«سرو زیر آب» سید حامد حسینی

سیمرغ بلورین بهترین فیلم برگزیده تماشاگران:

«مغزهای زنگ زده کوچک» سعید سعدی

حاشیه جشنواره فیلم فجر 96:

صحبت‌‌های تند و تیز ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از دریافت جایزه

ابراهیم حاتمی‌کیا پس از دریافت جایزه خود گفت: «من فیلمساز وابسته و فیلمساز این نظام هستم. افتخار می‌کنم ۳۰ سال است روی این سن می‌آیم و می‌روم و برایم تازه نیست ولی دلم می‌خواهد از بچه‌های سازمان اوج که مثل سربازان گمنام می‌مانند تشکر کنم.»

کارگردان «به وقت شام» ادامه داد: «افتخار می‌کنم فیلمی ساخته‌ام درباره مدافعان حرم و افتخار می‌کنم برای ساخت این فیلم از عزیزی‌ مثل حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم.‌»

او با بیان اینکه «من بابت کارهایی که کردم شرمنده نیستم و اگر خانه سینما می‌خواهد به وزارت کار تبدیل شود» از رضا رشیدپور و برنامه هفت انتقاد کرد و گفت: «من اعتراض می‌کنم به تلویزیون که هر چند بار می‌خواهد فیلم‌های مرا پخش می‌کند اما برای دعوت اپوزیسیون می‌شوند و فیلم مرا کمدی خطاب می‌کنند. من شکایتم را از شبکه سه و مدیران به خدا می‌برم.»

 

 

فیلم‌نت نیوز، رسانه به‌روز اخبار روز سینمای ایران و جهان را در کانال تلگرام فیلم‌نت نیوز دنبال کنید
0

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *